PRZESTRZEŃ PRACY
Przestrzeń, w jakiej odbywa się praca jest bardzo ważnym czynnikiem, odgrywającym
istotną rolę w pomyślnej realizacji zadań w każdej firmie.
Wpływ różnych czynników na dobre samopoczucie i wydajność pracy pracowników
jest już powszechnie uznawany, na przykład temperatura, oświetlenie czy
jakość powietrza. Badania potwierdzają, że właściwe środowisko akustyczne
musi również być uważane za jeden z priorytetów w planowaniu przestrzeni
pracy.
Hałas, trudności z koncentracją i brak prywatności rozmów wpływają negatyw
nie na poczucie komfortu pracowników, przyczyniają się do wzrostu liczby
popełnianych błędów i pogarszają wzajemne relacje na różnych płaszczyznach
działalności.
PRZEMIANY W DZIEDZINIE
AKUSTYKI W SEKTORZE USŁUGOWYM
Problematyka akustyki w sektorze usługowym uległa w ciągu ostatniej dekady
znacznym przemianom: izolacja cieplna (oraz akustyczna) zewnętrznych ścian
budynków oraz nowocześniejsze systemy wentylacyjne i urządzenia biurowe
zmniejszyły radykalnie poziom tła akustycznego w budynkach, przez co bardziej
uciążliwy od hałasu wytwarzanego przez urządzenia biurowe lub ruch uliczny
stał się hałas i zakłócenia powodowane przez pracujących wewnątrz ludzi.
KOMPLEKSOWE PODEJŚCIE
DO KWESTII AKUSTYKI
Rozwiązania z zakresu akustyki w sektorze usługowym wykraczają poza zmniejszanie
ilościowe poziomu hałasu, dotyczą również jakości krajobrazu dźwiękowego.
Analiza problematyki dotyczącej hałasu w sektorze usługowym dowiodła,
że oprócz zastosowania materiałów dźwiękochłonnych oraz ścianek działowych
należy podjąć odpowiednie działania dotyczące otoczenia dźwiękowego (maskowanie
dźwięków), aby zapewnić atmosferę sprzyjającą skupieniu i poczuciu prywatności
rozmów.
|